لپتاپ استوك و راهنمای خرید آن
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
لپتاپ استوك و راهنمای خرید آن
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 12:45 | بازدید : 143529 | نویسنده : هیمن | ( نظرات )

با افزایش شدید قیمت محصولات در حوزه IT و کاهش توان اقتصادی جامعه، کاربرانی که به لپ تاپ نیاز مبرم دارند، به گزینه های استوک یا دست دوم فکر می کنند. اما خرید یک نوت بوک استوک شرایط پیچیده ای دارد و بر خلاف آنچه تصور می شود یا اطرافیان به شما اعلام می کنند، ثبت یک خرید موفق در حوزه لپ تاپ های کارکرده به هیچ وجه آسان نیست. در ادامه مطلب به بیان راهکارهایی برای جلوگیری از سو استفاده و بروز مشکلات احتمالی با ۶ راهکار برای خرید لپ تاپ استوک می پردازیم. هر لپ تاپ با یک کانفیگ از پیش تعیین شده به بازار عرضه می شود، اما طبیعی است که برخی از کاربران پس از چند سال نسبت به ارتقا یا تعویض برخی قطعات اقدام میکنند.لپتاپ استوك اما باید بدانید که برخی از قطعات اصلی لپ تاپ در بسیاری از مدل ها غیر قابل تعویض است. به عنوان تعویض پردازنده در مدل های بسیار محدودی امکان پذیر است و حتی در صورتی که بتوانید این کار را انجام دهید، قیمت بالای پردازنده های لپ تاپ شما را از این تصمیم منصرف می کند.

  • لپ تاپ چه رنگی بخرم؟
  • دارای باندهای سونیک مستر
  • قطعات لپ تاپ لنوو Lenovo
  • آداپتور لپ تاپ
  • Asus ZenBook 13 UX325EA
  • ThinkPad A
  • ظرفیت حافظهٔ داخلی: یک و نیم ترابایت
  • کوله و موس گیمینگ ایسوس

امروزه اغلب کاربران به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان هستند که حافظه SSD هم داشته باشد. همه این ویژگیها سبب می شود تا شما متناسب با سلیقه و بودجه ای در اختیار دارید، یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت خریداری کنید. اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان با سخت افزار عالی و قیمت مناسب هستید، ایسر نیترو 5 یکی از بهترین گزینه ها است. این لپ تاپ به خاطر داشتن صفحه نمایش بسیار مناسب و یک صفحه کلید خوش دست، جذابیت های بصری یک بازی را به شکل بهتری به شما نمایش می دهد. البته این لپ تاپ دارای نقاط ضعفی هم هست. معمولاً لپ تاپ ایسر نیترو 5 باتری چندان قدرتمندی ندارد و در نمایش رنگ ها (مخصوصا در بازی هایی که تغییر رنگ بسیار زیاد است ) ضعیف عمل می کند. با این حال پردازنده AMD و گرافیکGeforce RTX 3060 سبب شده است تا شما بتوانید خیلی از کارهای پردازشی سنگین خود را به راحتی روی آن انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان کدام است؟ لپتاپهای صنعتی همان لپتاپهای بیزنسی هستند که معمولاً کیفیت ساخت بالاتر و حرفهایتری دارند و به همین دلیل گارانتی شرکت تولید کننده این نوع لپ تاپ ها نسبت به لپتاپهای خانگی، بیشتر و طولانی مدت تر است. چندین مورد خرابی قاب لپ تاپ صنعتی گزارش شده است که مربوط به قاب کف لپ تاپ میشده است. دوام کارکرد لپ تاپ و متحمل شدن شرایط خاص و غیر عادی، جزو ویژگیهایی است که یک لپ تاپ صنعتی را از لپ تاپ خانگی متمایز میکند. در بسیاری از مراحل پیش تولید مانند نقشه کشی صنعتی و یا تهیه و ساخت نمونه اولیه محصول، اینکه لب تاب شما با موضوع خاموش شدن لپ تاپ به علت قطع شدن برق مواجه نشود از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین در بسیاری از موارد کاربریهای مختلف لپتاپهای صنعتی، نیاز است که لپ تاپ به صورت لحظهای با نرمافزارهای تخصصی در ارتباط باشد تا بتواند گزارش و یا فعالیتهای تخصصی مورد نیاز را انجام دهد.

HP لپ تاپ های خود را در دو دسته بزرگ، لپ تاپ های تجاری محور و لپ تاپ های مصرف گرا عرضه می کند. سری HP Elitebook سری لپ تاپ های تجاری ممتاز HP است، لپ تاپ های این سری فوق العاده سبک وزن هستند و دارای ویژگی های امنیتی محور مانند حسگر اثر انگشت یا فناوری تشخیص چهره هستند. لپ تاپ تجاری HP Elitebook Folio بهترین لپ تاپ این دسته است، با پردازنده مرکزی i5 اینتل در ویندوز 10 پرو آن را برای سطح بهره وری بی نظیری تنظیم می کند. از سوی دیگر، سری لپ تاپ های مصرف گرا، انعطاف پذیری بیشتری را با قیمت ها، گزینه های نمایشگر و تنظیمات ارائه می دهد. سری Envy یک سری از لپ تاپ های رده بالای مصرف کننده هستند، آن ها برخی از شگفت انگیزترین طراحیهای HP را دارند و با پردازنده هایی عرضه می شوند که کار را به خوبی انجام می دهند.

  • نوع پردازنده: پردازنده ۸ هستهای AMD Ryzen 9
  • مجهز به پردازنده نسل یازده اینتل
  • لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad T470P - C
  • وزن خالص 2.1 کیلوگرم
  • MSI GF63 THIN 9SC-C
  • وزن : ۴.۳ پوند
  • اندازه کیف لپتاپم چقدر باید باشد؟
  • طراحی نهچندان چشمگیر

در ارزیابی خود، میتوانید به نکاتی مانند طراحی، راحتی استفاده، کیفیت صفحه نمایش، صفحه کلید، صفحه لمسی، عملکرد کلی، دوام باتری و ارزش کلی آن توجه کنید. حال قبل از اینکه به سراغ فاکتورهای مهم لپ تاپ ام اس آی برویم، ابتدا اجازه دهید، بهترین لپ تاپ این کمپانی را به شما معرفی کنیم. GS66 Stealth به عنوان بهترین لپ تاپ ام اس آی از دیدگاه ما شناخته میشود. این محصول با داشتن ضخامت باریک ۰.۷ اینچی، صفحه نمایش خیره کننده با کیفیت 1080p و طراحی کاملا آلومینیومی سیاه و سفید، میتواند همه فاکتورهای لازم برای حضور در چنین جایگاهی را داشته باشد. شما میتوانید از آن برای کارهای مختلف استفاده کرده و به قدرت و زیبایی آن اعتقاد داشته باشید. ظاهر آن به طور غیر کامل انکاری مورد توجه همگام قرار میگیرد و با حضور در جمع لپ تاپهای گیمینگ، قدرتش را هم به رخ دیگر رقبای خود خواهد کشید.

مراحل نصبی برای آن لازم نیست فقط فایل zip را باز کنید و دو برنامه را مشاهده خواهید کرد.لپ تاپ دست دوم دل اگر می دانید که نصب ویندوز شما 64 بیتی است پس x64 را اجرا کنید. اگر 32 بیتی دارید x32 را اجرا نمایید. برای بررسی اینکه از کدام نوع سیستم عامل استفاده می کنید کلید Windows و کلید Pause را از صفحه کلید به طور همزمان فشار دهید. این ویژگی های سیستم شما را نشان می دهد که در آن می توانید “نوع سیستم” را بررسی فرمایید. با اینکار به افزایش عمر لپ تاپ گیمینگ کمک می کنید. در این مثال ما از یک لپ تاپ HP با پردازنده دو هسته ای استفاده می کنیم. هر لپ تاپ اجزای مختلفی خواهد داشت و مواردی که به دنبال آنها می گردید در دو منوی اول قابل ارتقا هستند (با رنگ قرمز مشخص شده اند). اولین منوی توسعه یافته چیپست و دمای محیط را روی مادربرد و داخل شاسی نشان می دهد در حالی که منوی دوم تمام هسته های پردازنده را نشان می دهد.

اولین سوالی که تقریبا همه از ما می پرسند این است که « لپ تاپ یا نت تاپ چه فرقی با هم دارد؟ البته این تنها تفاوتی تاریخی است. امروز دیگر نه تنها ویژگی مثبت لپتاپ ها رویایی بودنشان است و نه تنها ویژگی مثبت نتتاپ ها وب گردی آسان و ۲۴ساعته. بیایید برای دانستن جواب دقیقتر کتاب تاریخ را باز هم رو به امروز ورق بزنیم. اولین لپ تاپ جهان به نام Osborne 1 در سال ۱۹۸۱ رونمایی شد، البته که وزن حدود ۱۱ کیلوگرمی این دستگاه تصویر جذاب و تشویقکنندهای به کاربران نمیداد. Epson HX-20 و Grid Compass در سال ۱۹۸۲ رونمایی شدند و درسال ۱۹۸۳ دستگاه Kyotronics 85، یا نام رایجترش TRS-80 Model 100 به بازار آمد. Compaq Portable و Dulmont Magnum و Gavilan SC و Sharp PC-5000 هم در همان سال رونمایی شدهاند. از آن سال ها تا کنون لپ تاپ ها با تغییر نوع و ظرفیت باطری، توسعه صفحه نمایش، توسعه حافظه، و بهسازی طراحی فیزیکی پیشرفت های قابل توجهی کردهاند.

  • ظرفیت حافظه داخلی
  • پردازنده گرافیکی : AMD Radeon
  • نقشه کشی و طراحی های معماری
  • باتری موبایل Nokia
  • Graphics: GPURAM
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3060 با طراحی Max-Q (8 گیگابایت GDDR6)
  • HP ProBook 4510s

لپ تاپ های گیمینگ سری Legion نیز برای مقاصد تجاری کاربران قدرتمندی استفاده میشوند که به مشخصات بالایی نیاز دارند. ThinkBook در ابتدا برای یک بازار خاص طراحی شد، برای کاربرانی که به لپ تاپی قدرتمندتر از IdeaPad نیاز دارند، اما نه به اندازه ThinkPad دارای ویژگی های پردازشی حرفه ای و هزینه کمتر. اولین نسل از ThinkBook در سال 2019 معرفی شد و آنها با مجموعه ای از تبلت ها با برند مشابه همراه شدند، حرکتی که بر نقش آنها به عنوان یک جایگزین سیار تر برای فریلنسرها و کارآفرینان تأکید بیشتری داشت. اما معرفی نسل سوم در سال 2022 نشان دهنده تغییر اساسی در آنچه ThinkBook نشان می دهد است. در حالی که این لپ تاپ های جدید کاملاً نازک و سبک هستند، از صفحه نمایش 17 اینچی بهره می برند که از قابلیت حمل بسیار بالایی نسبت به گذشته برخوردارند. اما چشمگیرترین تغییر، قرار دادن صفحه نمایش هشت اینچی دوم است که در کنار صفحه کلید قرار گرفته است.

  • گرانتر از مدل های قبلی است
  • حافظه: 256 - 512 گیگابایت اساسدی
  • Apple MacBook Pro 15
  • تبلت شو
  • USB 3.0
  • نداشتن دوربین با ویژگی IR
  • لپ تاپ استوک Precision DELL

سبک ترین و درخشان ترین اولترابوک 13 اینچی. نوت بوک سری 9 سامسونگ همچنان یک پیشنهاد فوق العاده در بین سبک وزنهاست. نوت بوک 13 اینچی چند ویژگی کلیدی موجود در گزینه های محبوب تر را ندارد،قیمت لپ تاپ های hp اما در کاربردهای روزمره می توان آنها را نادیده گرفت. در اینجا مدل 13.3 اینچی NP900X3N را برای بررسی نوع طراحی دسته بندی subnotebook ها مورد بررسی قرار می دهیم. تنها دو SKU برای سامسونگ 13 اینچی وجود دارد که شامل پردازنده i5-7200U با 8 گیگابایت رم و یا i7-7500U با 16 گیگابایت رم می باشد. هارد SSD 256 گیگابایتی، صفحه نمایش فول اچ دی IPS و گرافیک HD 620 بین هر دو گزینه موجود یکسان است. نمی توان وزن بسیار سبک NP900X3N را نادیده گرفت. که چیزی حدود 820 گرم است، نوت بوکی که چندصد گرم سبک تر از اولترابوک های 13 اینچی از جمله XPS 13 و Yoga 910 است که در نمودار مقایسه وزن در زیر آمده است.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جادوکده و آدرس jadokade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 631
:: بازدید ماه : 5547
:: بازدید سال : 21331
:: بازدید کلی : 95987